دلایل تاثیر بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی

دلایل تاثیر بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی

قطعا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از صرف هزینه های سنگین چاپ بنر ها و تراکت های تبلیغاتی، ارائه اطلاعات ناقص و غلط توسط بازاریاب ها، صرف هزینه و زمان زیاد در بازاریابی سنتی خسته شده اید. اگر همچنان از بازاریابی سنتی و پرداخت هزینه های سنگین تبلیغاتی لذت میبرید، قطعا مطالعه این مقاله در وبلاگ هدف اس ام اس برای شما مفید نخواهد بود. اما اگر به دنبال راه کارهای مفید و ارزشمند در بازاریابی هستید که هم تاثیر گذاری بیشتری روی مخاطب داشته باشد و هم نسبت به شیوه های سنتی هزینه کمتری داشته باشد، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله سعی میکنیم دلایل تاثیر بیشتر بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی را بصورت کامل خدمت شما ارائه بدیم تا با دیدی کامل و دقیق به سوی بازاریابی پیامکی حرکت کنید.چرا که خرید پنل پیامک و ارسال پیامک های تبلیغاتی، نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی، هم دارای هزینه های کمتری است و هم نتیجه بهتر و بیشتری را با این نوع بازاریابی شاهد خواهید بود.

دلایل تاثیر بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی

تاثیر بازاریابی پیامکی نسبت به سنتی
تاثیر بازاریابی پیامکی نسبت به سنتی

پیامک یک شیوه و شکل جدیدی از بازاریابی است که این روزها تاثیر بالای خود را در سرتاسر جهان به همه مالکین کسب و کار ها و افراد فعال در زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ثابت کرده است. اما متاسفانه همچنان بسیاری از افراد هستند که در مورد این نوع از بازاریابی شک و تردید بسیاری دارند و ترجیح میدهند از شیوه های سنتی بازاریابی برای کسب و کار خود استفاده کنند.

در این مقاله قصد داریم به این بپردازید که بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی چه مزایا و معایبی دارد و چه تاثیرات قابل توجهی می تواند برروی کسب و کار ها داشته باشد.

دلایل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به سنتی

بازاریابی پیامکی به نسبت بازاریابی سنتی همانطور که مختصرا گفتیم، برتری های قابل توجهی را دارا می باشد. از جمله برتری های آن میتوانیم به تاثیر بیشتر و سریعتر ، هزینه های مقرون به صرفه تر، مخاطبین هدفمند تر و … اشاره کنیم که در ادامه بصورت مختصر تعدادی از مهم ترین آنها را توضیح میدهیم.

اولین دلیل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به سنتی

در پله اول باید بگوییم که در بازاریابی پیامکی، به نسبت بازاریابی سنتی، شما باید اجازه مخاطبین خود را جهت دریافت پیامکی های تبلیغاتی، پیش از شروع پیامک دریافت کرده باشید. در حقیقت شما باید از مخاطبین و مشتریان خود پیش از شروع تبلیغات، اجازه دریافت کنید.چرا که در این صورت تبلیغات شما تاثیر بیشتری برروی مخاطب خواهد داشت و دریافت کنندگان پیامک های تبلیغاتی شما، از شما بابت ارسال تبلیغات ناراضی نخواهند بود و به همین دلیل نیز تاثیر این نوع تبلیغات چشم گیر می باشد و شما بازخورد های مثبتی را از تبلیغات خود دریافت خواهید کرد.

اما در بازاریابی سنتی به این شکل نیست و مخاطب در هر صورت و در هرشرایطی شاهد تبلیغات شما خواهد بود و در اکثر مواقع نیز شاهد بوده ایم که مردم بدون توجه از کنار تبلیغات سنتی عبور می کنند. به گونه ای که حتی اگر بعدا از آنها سوال کنید که تبلیغات X را در کنار خیابان X آیا دیده اید، در 99 درصد مواقع با جواب نه روبرو خواهیم بود.

دومین دلیل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به سنتی

در پله دوم،باید به تعداد مخاطبین این دونوع شیوه تبلیغاتی اشاره کنیم. در بازاریابی پیامکی نسبت به سنتی، شما ممکن است تعداد شماره های محدودی را برای ارسال پیامک در اختیار داشته باشید و بتوانید در بازه زمانی محدودی به تعداد شماره مشخصی پیامک خود را ارسال کنید. اما در بازاریابی سنتی به این شکل نیست، تبلیغات شما در طول شبانه روز ممکن است در معرض دید هر نوع مخاطبی با هر رده سنی و هر دانشی قرار داشته باشد.

به همین جهت، بازاریابی پیامکی، نسبت به بازاریابی سنتی، هدفمندتر بوده و هزینه های آن به نسبت به بازاریابی سنتی، برای مخاطبین هدفمندی صرف خواهد شد. به عبارتی میتوانیم بگوییم که هزینه ها در بازاریابی پیامکی، هدفمندتر خرج شده و بازگشت هزینه در بازاریابی پیامکی، با احتمال و درصد بیشتری صورت خواهد گرفت.

دلایل برتری بازاریابی پیامکی
دلایل برتری بازاریابی پیامکی

سومین دلیل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی

در این شیوه بازاریابی نسبت به سنتی، سرعت عمل شما در تبلیغات بسیار بیشتر است. در بازاریابی پیامکی، شما کافیست اقدام به تهیه پنل پیامکی از سامانه هدف اس ام اس کنید. بعد از فعال شدن پنل، میتوانید شماره های مخاطبین خود را وارد سامانه کرده، متن پیامک خود را نوشته و شروع به ارسال پیامک های تبلیغاتی کنید.

در کمتر از 2 ساعت، پنل پیامکی شما خریداری، فعال سازی شده و پیامک های شما و به مخاطبین شما خواهد رسید.

اما در بازاریابی سنتی به این شکل نیست. شما باید اقدام به طراحی بنر، تراکت و … کنید، آنها را برای چاپ ارسال و منتظر چاپ تبلیغات توسط چاپخانه شوید. سپس باید منتظر تایید تبلیغات چاپ شده توسط کارشناسان بازاریابی خود باشید، سپس جهت پخش تبلیغات در سطح شهر و یا نصب بنر ها و دریافت مجوز های نصب بنر در سطح شهر اقدام کنید و در نهایت منتظر جذب مخاطبین باشد. که این پروسه ممکن است بیش از یک هفته زمان نیاز داشته باشد.

پس میتوانیم بگوییم که مهم ترین مزیت بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی، سرعت بالای تبلیغات نسبت به شیوه سنتی می باشد.

چهارمین دلیل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی

یکی از موارد قابل توجه برای مدیران بخش های بازاریابی، امکان امارگیری در فرایند تبلیغات و کمپین های تبلیغاتی است. چرا که تاثیر گذاری یک تبلیغات، از آمار های آن قابل بررسی خواهد بود. در بازاریابی پیامکی، از آنجایی که تعداد مخاطبین هدف مشخص است، به راحتی میتوان آمار های لازم را تهیه کرد و متوجه شد که تبلیغات برای چه تعداد مخاطبی ارسال گردیده و چه تعداد مخاطب به عنوان مشتری اقدام به خرید محصولات و یا خدمات ما کرده است.

اما در تبلیغات سنتی، شما راهکاری برای تهیه آمار و گزارش نخواهید داشت. چرا که در نظر بگیرید یک بنر تبلیغاتی در میدان X نصب کرده اید، مشخص نیست که در طول یک روز چند نفر بنر شما را مشاهده خواهند کرد و چند نفر از طریق این بنر جذب مجموعه شما خواهند شد.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم دلایل برتری بازاریابی پیامکی نسبت به بازاریابی سنتی را خدمت شما بصورت کامل توضیح دهیم. به راحتی میتوانیم بصورت خلاصه خدمت شما بگوییم که بازاریابی پیامکی این روزها تاثیر بیشتر و قابل توجه تری نسبت به شیوه های سنتی بازاریابی دارد. هرچند هنوز هم بازاریابی سنتی جوابگو است و بسیاری از کسب و کار ها از بازاریابی سنتی استفاده می کنند اما اگر دقت کنید، همه کسب و کار ها، در کنار بازاریابی سنتی، از بازاریابی دیجیتال به شیوه های مختلف استفاده می کنند.

پس باید به اهمیت شیوه های جدید بازاریابی پی ببریم و از شیوه های جدید برای بازاریابی در کسب و کار خودمون استفاده کنیم.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع باشد. درصورتی که هرگونه سوالی در رابطه با موضوع این مقاله داشتیدو یا قصد پا گذاشتن در عرصه بازاریابی دیجیتال داشتید، میتوانید با کارشناسان ما در هدف اس ام اس در ارتباط باشید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *