اس ام اس مارکتینگ چیست

اس ام اس مارکتینگ چیست ؟

اس ام اس مارکتینگ در حقیقت یک هنر برای رساندن پیام های مهم و کلیدی شما به دست مخاطبین هدف با استفاده از ابزارهای کارآمد و حرفه ای می باشد که میتواند منجر به افزایش فروش، برند سازی، اشتراک گذاری اطلاعات و ارتقاء تعامل با مشتریان شود. اگر بخواهیم بصورت شفاف و ساده تر بگوییم، SMS مارکتینگ درواقع انتقال پیامی کوتاه بصورت یک متن نوشتاری به مخاطب هدف در قالب یک SMS می باشد.

SMS Marketing یا تبلیغات پیامکی یکی از شیوه های مهم و قابل توجه در حوزه تبلیغات می باشد. تبلیغات پیامکی این روزها یکی از ابزارهای قدرتمند برای بیزینس ها حساب می شود که امکان جذف مشتریان جدید، حفظ و تبدیل مخاطبین به مشتریان وفادار، برقراری ارتباط دوطرفه با مشتریان و … را برای کسب و کار ها فراهم می کند.

اس ام اس مارکتینگ چیست ؟

اس ام اس مارکتینگ که آن را با نام های بازاریابی پیامکی نیز میشناسیم به ارسال اطلاعات بازاریابی و انتقال پیامی کوتاه از کسب و کار به مخاطبین گفته می شود. کسب و کار های مختلف از طریق اس ام اس می توانند طیف گسترده ای از اطلاعات و پیغام های مورد نیاز خود را همانند کد های تخفیف، اخبار و اطلاعیه ها، رونمایی از محصولات جدید و …. در بازه زمانی کوتاه و سریع به دست مخاطبین و مشریان خود برسانند.

به بیان دیگر بازاریابی پیامکی شیوه ای است که میتواند هم مشتریان فعلی کسب و کار شما را به به مشتریان بالقوه و وفادار تبدیل کند و هم میتواند در جذب مشتریان جدید و هدفمند به کسب و کار شما کمک ویژه ای بکند. این شیوه از بازاریابی یکی از ساده ترین و موثرترین شیوه های بازاریابی و همچنین کم هزینه ترین راهکار در بازاریابی و مارکتینگ می باشد.

اگر شما هم علاقه مند به بازاریابی پیامکی هستید و میخواهید از طریق پیامک با مشتریان خود در ارتباط باشید، میتوانید با کمترین هزینه، هم اکنون اقدام به خرید پنل پیامک هدف اس ام اس کنید.

اس ام اس مارکتینگ چیست
اس ام اس مارکتینگ چیست

مزایای اس ام اس مارکتینگ

ارسال پیامک با هدف بازاریابی دارای مزایای بسیار زیاد و قابل توجهی است که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد. البته ناگفته نماند که این شیوه نیز همانند سایر شیوه ها دارای معایبی نیز می باشد و تنها مزایا ندارد . آمار ها نشان داده است که کسبو کارهایی که از اس ام اس مارکتینگ و بازاریابی پیامکی استفاده می کنند، شاهد افزایش چشمگیر درآمد نسبت به قبل و همچنین نسبت به رقبایشان هستند.

1- هزینه ارسال پایین

بازاریابی پیامکی در مقابل دیگر شیوه های بازاریابی هزینه ای بسیار پایین را دارد. در نظر بگیرید هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی برای هر شماره، تنها چند ریال است و در مقابل میتواند بازگشت سرمایه قابل توجهی را داشته باشد. ممکن است تنها با جذب یک مشتری از طریق پیامک، کل هزینه صرف شده برای بازاریابی پیامکی جبران شود.

2- افزایش آگاهی از برند

از دیگر مزایای بازاریابی پیامکی، افزایش آگاهی از برند می باشد. با صرف هزینه ای بسیار اندک در مقابل سایر شیوه های بازاریابی، و با سرعتی بسیار بالاتر از دیگر شیوه ها، میتوانید میزان آگاهی مخاطبین از برند خود را افزایش دهید و برند و کسب و کار خود را به تعداد مخاطبین بیشتری معرفی کنید.

3- بازاریابی و تبلیغات هدفمند

یکی از مهمترین مزیت های پیامک میتوان به هدفمند بودن آن اشاره کرد. در نظر بگیرید در حال پخش تراکت تبلیغاتی هستید، این تراکت به دست چند نفر از مخاطبین هدف شما خواهد رسید ؟ آیا همه دریافت کنندگان تراکت شما، واقعا مشتری و مخاطب هدف شما هستند ؟ قطعا خیر.

در بازاریابی پیامکی، شما دقیقا میتوانید پیامک های خود را به دست مخاطبین هدف خود برسانید. تصور کنید مخاطبین هدف شما شاغلین بخش لوازم خانگی است. دقیقا امکان ارسال پیامک تبلیغاتی برای فعالین این صنف وجود دارد.

4- دسترسی به مخاطبین زیاد

نسبت به دیگر روش های تبلیغات، در این شیوه امکان دسترسی به سطح زیادی از مخاطبین وجود دارد. مطابق آمار موجود، در کشور ایران، حداقل در هر خانه یک تلفن همراه وجود دارد که این موضوع نشان از سطح بالای مخاطبین پیامک می باشد. به عبارتی شما با اس ام اس مارکتینگ میتوانید به حجم بسیار زیادی از مخاطبین در تبلیغات دست پیدا کنید.

5- بازدهی سریع اس ام اس مارکتینگ

طبق آمارهای گزارش شده، بیش از 90 درصد پیامک های دریافتی در 3 دقیقه ابتدایی باز می شوند. اگر پیشنهادی که در متن پیامک قرار گرفته است مناسب و جذاب باشد و پیامک به دست مخاطب هدف برسد، میتواند سریع نتیجه دهد. درصورتی که در متن پیامک لینک قرار داده باشید و متن جذاب درج کرده باشید، مخاطب در همان سه دقیقه ابتدای از طریق لینک به سوی شما حرکت خواهد کرد.

6- امکان مدیریت زمان

اس ام اس مارکتینگ به نسبت دیگر روش های بازاریابی امکان مدیریت زمان بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد. شما میتوانید به راحتی پیامک های خود را زمان بندی کرده و در بازه های زمانی مناسبی اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی کنید. با ارسال زمانبندی شده پیامک ها در زمان های مناسب، نرخ بازگشت سرمایه شما افزایش خواهد یافت.

sms مارکتینگ
sms مارکتینگ

انواع اس ام اس برای کسب و کارها

پیامک های ارسالی از سوی کسب و کار ها به مخاطبین میتواند در سه نوع تقسیم بندی شود که در ادامه هر یک از این نوع پیامک ها را به صورت مختصر خدمت شما توضیح می دهیم.

1- پیامک ریتنشن

این نوع پیامک تنها به مشتریان فعلی کسب و کار ها ارسال می شود. هدف از ارسال این نوع پیامک در کسب و کارها، ترغیب مشتریان فعلی به خرید مجدد محصولات و خدمات و همچنین حفظ مشتریان می باشد.

2- پیامک تراکنشی

پیامک هایی که در مقابل انجام اقداماتی مشخص به کاربران و مشتریان ارسال می شود را پیامک تراکنشی می گویند. از این نوع پیامک میتوان به پیامک تایید سفارش، پیامک اطلاع رسانی ، پیامک تایید شماره موبایل، پیامک پیگیری سفارش و …. اشاره کرد.

3-پیامک تبلیغاتی

این نوع پیامک میتواند با اهداف مختلف تبلیغاتی به تعداد بسیار زیادی از مخاطبین ارسال شود. این مخاطبین میتوانند مشتریان فعلی شما باشند و یا مخاطبینی باشند که قصد تبدیل آنها به مشتری را دارید.

متناسب با نوع و موضوع فعالیتی کسب و کارتان، این پیامک میتواند دارای متن و هدف مختلفی باشد.

موفقیت در اس ام اس مارکتینگ
موفقیت در اس ام اس مارکتینگ

موفقیت در اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ یکی از ساده ترین شیوه ها و کم هزینه ترین راهکارهای بازاریابی می باشد. برخی از آمار ها به این موضوع اشاره دارند که تاثیر بازاریابی پیامکی بیشتر از بازاریابی ایمیلی است و SMS مارکتینگ نسبت به ایمیل مارکتینگ موثر تر می باشد.

چرا که برای مشاهده و خواندن پیامک مخاطب نیاز به زمان بسیار کمتری دارد اما مطالعه یک ایمیل معمولا زمان بر می باشد. در ادامه به چند مورد جهت موفقیت در اس ام اس مارکتینگ اشاره میکنیم.

1- یافتن مخاطبین هدف

یکی از مشکلات اکثر افراد در کمپین های پیامکی یافتن مخاطبین هدف می باشد. چرا که زمانی بازاریابی پیامکی موثر است که پیامک به دست مخاطبین هدف برسد. به عنوان مثال اگر شما دارای یک سالن آرایشی دارید، قطعا به غیر از یکسری موارد خاص، نباید پیامک های شما برای آقایان ارسال شود. چرا که آقایان نمی توانند جزو مشتریان هدف سالن های زیبایی باشند.

پس اولین رکن برای موفقیت در sms مارکتینگ، پیدا کردن مخاطبین هدف می باشد تا هم بازاریابی شما نتیجه داشته باشد و هم سرمایه شما از دست نرود.

2- انتخاب زمان مناسب

از دیگر موارد دخیل در موفقیت یک بازاریابی پیامکی، انتخاب زمان مناسب برای ارسال پیامک می باشد. همانطور که در مورد قبلی سالن آرایشی را مثال زدیم، اینجا نیز از همین مورد استفاده میکنیم. برای سالن های زیبایی، بهترین زمان برای اجرای کمپین پیامکی، نزدیک عید و ایام خاص می باشد.

3- استفاده از متن جذاب و مناسب

همانطور که قبل تر گفتیم، پیامک ها در 3 دقیقه ابتدایی باز شده و مطالعه می شود. اگر شما از یک متن جذاب و مناسب در متن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید قطعا نرخ جذب شما به شکل قابل چشم گیری افزایش خواهد یافت. از مهم ترین رکن های موفقیت در بازاریابی پیامکی میتوانیم به استفاده از متن جذاب و مناسب اشاره کنیم.

بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است ؟

اس ام اس مارکتینگ برای تقریبا تمامی کسب و کار ها مهم و ضروری است و موجب می شود یک کسب و کار به حجم گسترده ای از مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کند. همچنین بسیاری از کسب و کار ها حیات خود را وابسته به اس ام اس مارکتینگ می دانند. به عبارتی ساده تر SMS مارکتینگ برای بسیاری از کسب و کار ها مهم و برای برخی نیز ضروری است.

اگر یک کسب و کار پنل پیامک مناسب با نیاز خود را تهیه کنند میتوانند اهداف مختلفی را در مسیر بازاریابی میتواند پیگیری کند. شما میتوانید برای ارسال پیامک به مخاطبین خود از پنل های پیامکی ارائه شده توسط هدف اس ام اس استفاده کنید.

یکی از مزایای مهم پنل های پیامکی هدف اس ام اس ، مقرون به صرفه بودن آنها و همچنین قابلیت ارسال سریع بدون نیاز به پترن می باشد.

نتیجه گیری

درصورتی که در بازاریابی پیامکی، مخاطبین هدف خود را بشناسید و پیامک های خود را بصورت هدفمند ارسال کنید، نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی با سرعت بیشتری میتوانید به نتیجه دلخواه خود برسید. در این مقاله گفتیم که اس ام اس مارکتینگ چیز و چه مزایای دارد و چطور میتوانید با استفاده از SMS مارکتینگ به موفقیت برسید.

امیدواریم این مقاله و نکاتی که گفتیم در مسیر بازاریابی پیامکی شما موثر واقع باشد. اگر سوالی در رابطه با موضوع این مقاله داشتید میتوانید از بخش نظرات برای ما ارسال کنید تا هرچه بهتر توانیم شما را در رسیدن به موفقیت های بیشتر یاری کنیم.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *