ارزش افزوده پیامکی چیست

سرویس ارزش افزوده پیامکی چیست ؟

سرویس ارزش افزونه پیامکی در واقع قابلیتی است که در مقابله ارائه برخی خدمات به شما، هزینه آنرا از شما بصورت مستقیم کسر می کند. در واقع بصورت ساده تر سرویس ارزش افزونه پیامکی، قابلیتی است که شما به عنوان دریافت کننده پیامک، هزینه پیامک های دریافتی را پرداخت میکنید و ارسال کننده پیامک بجای پرداخت هزینه بابت ارسال پیامک، از شما هزینه ای را دریافت می کند.

ممکن است تا به امروز با پیامک های مختلفی روبرو شده باشید که در انتهای آن نوشته است، هر پیامک 100 تومان . این پیامک ها در اصل همان پیامک های ارزش افزوده هستند.

در این مقاله قصد داریم به سرویس ارزش افزوده پیامکی بپردازیم و در این رابطه توضیحات کاملی را تقدیم شما کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سرویس ارزش افزوده پیامکی چیست ؟

سرویس ارزش افزوده پیامکی درواقع خدماتی است که ارزش بیشتری نسبت به پیام کوتاه دارد و سرویس ارزش افزوده در پیامک محسوب می شود. به عبارتی دیگر، خدماتی که موجب افزایش ارزش یک پیامک نسبت به سایر پیامک های عادی می شود را ارزش افزوده پیامکی می گویند.

به عنوان مثال، اگر بصورت منظم اطلاعات خاصی را در قالب یک پیامک دریافت کنید، که امکان دریافت آن در حال عادی وجود نداشته باشد، آن پیامک به عنوان پیامک ارزش افزوده درنظر گرفته شده و ارزش بیشتری نسبت به پیامک عادی دارد.

در مثالی دیگر میتوانیم بگوییم عضویت شما در یک طرح پیامکی مانند، دریافت روزانه نرخ طلا در پیامک، و دریافت منظم آن پیامک ( نرخ طلا ) بصورت منظم و روزانه، پیامک ارزش افزوده پیامکی بوده و شامل هزینه ای بیشتر می باشد و هزینه آن نیز از شما دریافت می شود.

حتما تا به امروز پیامک هایی را دریافت کرده اید که در آن نوشته شده است :

عضویت در طرح X و دریافت روزانه قیمت سکه با ارسال عدد 1 به شماره 002233

هر پیامک 120 تومان

دقیقا این پیامک های دریافتی، ارزش افزوده بوده و از شما بصورت روزانه بابت دریافت پیامک قیمت سکه، مبلغ 120 تومان کسر خواهد شد.

البته همیشه هزینه تمام شده این پیامک ها 120 تومان نبوده و هزینه متفاوتی را دارد.

سرویس ارزش افزوده پیامکی
سرویس ارزش افزوده پیامکی

تفاوت سرویس ارزش افزوده پیامکی با پیامک تبلیغاتی

سرویس ارزش افزوده پیامکی نسبت به انواع دیگر پیامک ها و بخصوص پیامک های تبلیغاتی تفاوت قابل توجهی دارد. این تفاوت در سودآوری هنگفت و قابل توجه سرویس ارزش افزوده می باشد. چرا که در این روش، هزینه ای از مخاطب کسر می شود. در حالی که در پیامک تبلیغاتی، برای ارسال پیامک توسط تبلیغ کننده، هزینه ای پرداخت می شود.

بصورت ساده تر، یک شرکت برای اینکه بتواند پیامک های تبلیغاتی خود را ارسال کند، باید هزینه ای بابت ارسال پیامک ها، به اپراتورهای پیامکی پرداخت کند تا پیامک تبلیغاتی او ارسال گردد.

اما در سرویس ارزش افزوده به این شکل نیز و مخاطب برای دریافت پیامک ها، باید هزینه ای قابل توجه بپردازد.

گروه های مختلف پیامک ارزش افزوده

در حالت کلی صنعت ارزش افزوده به سه گروه کلی شامل برنامه یا محتوا، تبلیغات و سرویس های بازاریابی تقسیم بندی می شود. مدیر بازاریابی و فروش شرکت مگفا، در مورد خدمات ارزش افزونه این شرکت می گوید، این شرکت خدمات زیادی را در زمینه ارزش افزوده ارائه کرده است که میتوان از مهمترین آن به ارسال پیامک های صدا و سیما اشاره کرد.

از دیگر خدمات ارزش افزوده پیامکی نیز میتوان به ارائه اطلاعات مربوط به خلافی ماشین و دریافت آخرین وضعیت کارت سوخت اشاره کرد.

مهمترین ابزار ارزش افزوده پیامک است

زمانی که پیامک برای کاربر ارسال می شود، بابت هر پیامک هزینه از شارژ مشترکین اعتباری کسر می شود و اگر مشترک خط دائمی باشد، هزینه پیامک به قبض مشترک اضافه خواهد شد بدین صورت کاربر عضو سرویس ارزش افزوده می شود.

مثلا مخاطب در مسابقه پیامکی تلویزیون شرکت می کند و از او خواسته می شود که برای ورود به مسابقه عدد 1 را ارسال کند. با ارسال این عدد کاربر وارد مسابقه شده و بابت دریافت پیامک های مرتبط با مسابقه هزینه پرداخت خواهد کرد.

کل فرایند ارزش افزوده بصورت پیامکی می باشد و سود بسیار قابل توجهی نیز برای مخابرات و … در بردارد.

ارزش افزوده پیامکی چیست
ارزش افزوده پیامکی چیست
جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم بصورت کامل و جامع سرویس ارزش افزوده پیامکی را خدمت شما معرفی کنیم. متاسفانه این سرویس دارای معایبی می باشد و در بسیاری از اوقات نیز هزینه های قابل توجهی را روی دست مخاطبین و کاربران قرار میدهد.

همواره باید در زمان عضویت در مسابقات پیامکی، به این موضوع توجه داشته باشید که هزینه پیامک ها از اعتبار سیم کارت شما کسر خواهد شد و یا روی قبض سیمکارت های دائمی مشترکین لحاظ میگردد.

همچنین به این نکته نیز باید اشاره کنیم که این سرویس توسط هدف اس ام اس ارائه نمیگردد.

درصورت داشتن هرگونه سوالی در رابطه با موضوع این مقاله میتوانید از بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *