نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق

نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق

سال 2000 بود که اولین تبلیغ موبایلی از طریق پیامک ارسال شد. از همان سال تبلیغات موبایلی کم کم رواج پیدا کرد و امروزه کمپین های تبلیغات پیامکی از پایه های ثابت تبلیغات اکثر شرکت ها و سازمان ها است. در این مقاله نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق را خواهیم گفت که در اجرای کمپین های پیامکی تا رسیدن به موفقیت یاری رسان شما هستند. نکات طلایی برای اجرای کمپین های تبلیغات پیامکی موجب می شوند تا از برخی اشتباهات در حین اجرای کمپین تبلیغات دوری کنید و قدم های محکمی را بسوی موفقیت بردارید.

بر اساس آمارهایی که تا به امروز منتشر شده اند میتوان به راحتی گفت که در حدود 90 درصد مخاطبین هدف هر کسب و کاری دارای حداقل یک تلفن همراه میباشد و این به معنی امکان دسترسی 90 درصدی به مخاطبین هدف هر کسب و کاری در طول شبانه روز می باشد و میتوانیم به راحتی و با اجرای کمپین های تبلیغاتی پیامکی، به 90 درصد مخاطبین خود تبلیغات ارسال کنیم.

تبلیغات پیامکی یکی از برترین و کم هزینه ترین شیوه های تبلیغاتی حال حاضر در سطح جهان میباشد و آمار ها نشان میدهد که بیشتر از هر نوع تبلیغ دیگری، نتیجه بخش می باشد. البته این امر زمانی محقق خواهد شد که شما کمپین تبلیغاتی خود را بصورت استاندارد و صحیح اجرا کنید.

امروزه تمام کسب و کار ها برای پیشرفت و جذب مشتریان جدید و افزایش فروش، به تبلیغات وابسته هستند. انواع روش های مختلف تبلیغاتی وجود دارد که میتوان از هر یک برای افزایش فروش استفاده کرد. اما مقرون به صرفه ترین و سریع ترین شیوه، تبلیغات پیامکی می باشد.

تبلیغات پیامکی چیست ؟

قبلا در وبلاگ هدف اس ام اس ما در رابطه با تبلیغات پیامکی مطالبی را منتشر کرده ایم. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله اس ام اس مارکتینگ چیست را مطالعه کنید. بصورت کلی ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی به مخاطبین یک مجموعه و کسب و کار و یا سایر افراد و مخاطبین هدف را تبلیغات پیامکی می گویند. اگر بخواهیم به شکل ساده تری توضیح دهیم، ارسال تبلیغات از طریق پیامک برای مخاطبین یک مجموعه، جهت جذب مشتری جدید، جهت افزایش فروش و…. را تبلیغات پیامکی می گویند.

قطعا میدانید که هر نوع تبلیغات پیامکی دارای مزایای و معایب خاص خود می باشد. تبلیغات پیامکی نیز دارای مزایای و معایب مختلفی می باشد که میتوانید آنها را در مقاله مزایا و معایب تبلیغات پیامکی مطالعه کنید. اما مطمئن باشید که یکی از بهترین و سریع ترین و آسان ترین شیوه های تبلیغاتی در حال حاضر، تبلیغات پیامکی می باشد.

اگر قصد اجرای کمپین تبلیغات پیامکی دارید، هم اکنون میتوانید یکی از پنل های پیامکی را با مراجعه به صفحه خرید پنل پیامک، از هدف اس ام اس خریداری کرده و شروع به تبلیغات کنید.

نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق

برای اجرای یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق، نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید. اما مهمترین مورد آنها مداومت در اجرای کمپین و همینطور تست های مختلف است. شما باید انواع پیامک ها و متن های تبلیغاتی و …. را در اجرای کمپین پیامکی مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت بتوانید بهترین شیوه تبلیغات پیامکی را یافته و به نتیجه برسید.

برای اجرای یک کمپنی پیامک تبلیغاتی، کلمات زیادی را در اختیار ندارید. شما نمیتوانید از متن های بسیار طولاتی برای متن تبلیغات پیامکی خود استفاده کنید. برخلاف سایر شیوه های تبلیغاتی، در این شیوه تبلیغاتی شما نمیتوانید برای متقاعد کردن مخاطبین از متن های طولانی استفاده کنید. اما در عین حال میتوانید با متن های کوتاه و تاثیر گذار نتایج بهتری را از تبلیغات پیامکی نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی کسب کنید.

نکته های مهم در اجرای کمپین پیامکی موفق

در ادامه نکته هایی را بهمراه توضیحات مختصر خواهیم نوشت که میتوانید با مطالعه آنها و رعایت آنها در اجرای کمپین تبلیغات پیامکی به موفقیت خوبی برسید. کافیست در اجرای کمپین پیامکی کمی صبور و خلاق باشید. خلاقیت و صوری نکته آغازین موفقیت کمپین شما خواهد بود.

1- مشخص کردن هدف

یک پیامک باید هدف مشخصی داشته باشد. اهداف خود را پیش از اجرای کمپین پیامک تبلیغاتی مشخص کنید. نباید در مورد هدف خود ابهامی داشته باشید و موجب گیج شدن مشتری شوید. با کلمات بازی نکنید و جملات خود را مختصر و مفید بنویسید. سعی کنید مستقیما سر اصل مطلب بروید و در رابطه با هدف خود توضیح مختصر دهید.

متن پیامک شما نباید نیاز به رمزگشایی و فکر کردن داشته باشد. باید در همان نگاه اول مشتری متوجه هدف شما از ارسال پیامک شود.

نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق
نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی موفق

2- استفاده از لینک های کوتاه

تنها نوشتن متن در پیامک کافی نیست. باید راهی برای انتقال مخاطب به سوی سایت و کسب و کار خود فراهم کنید. برای این منظور کافیست از لینک های کوتاه شده در انتهای متن پیامک برای انتقال مخاطبین به صفحات وبسایت خود استفاده کنید. در غیر اینصورت تاثر گذاری و جذب مخطابین از طریق پیامک شما کاهش خواهد یافت.

حتما از لینک های کوتاه شده استفاده کنید تا هم در هزینه های تبلیغات پیامکی خود صرفه جویی کرده باشید و هم مخاطب بتوانید لینک را به یاد بسپارد.

3- انتخاب زمان مناسب

برای ارسال پیامک های خود زمان مناسبی را انتخاب کنید. ساعت 12 شب و یا ساعت 6 صبح و یا 3 بعد از ظهر که زمان استراحت افراد است، برای ارسال تبلیغات مناسب نیست . خود را جای مخاطب بگذارید و ببینید اگر در آن ساعت پیامک تبلیغاتی دریافت کنید چه واکنشی نشان میدهید.

سعی کنید در بازه های زمانی 9 صبح تا 13 ظهر و 17 عصر تا 10 شب پیامک های تبلیغاتی خود را ارسال کنید تا توسط اکثریت مخاطبین هدف پیامک ها خوانده شود.

4- استمرار در ارسال پیامک

معمولا با یک بار ارسال پیامک، نمیتوان به نتیجه دلخواه رسید. برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش باید کمپین تبلیغات برنامه ریزی شده ای را اجرا و بصورت مستمر در بازه های زمانی مختلف با اهداف یکسان پیامک های تبلیغات را ارسال کنید تا بتوانید مخاطبین هدف خود را جهت پیوستن به جمع مشتریانتان قانع کنید.

پس عجله ای در اجرای کپین خود نداشته باشید. صبر به خرج دهید و بصورت منتظم پیامک های تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

کمپین تبلیغات پیامکی موفق
کمپین تبلیغات پیامکی موفق

5-بررسی آمار و تحلیل رفتار مخاطبین

همواره در مراحل اجرای کمپین تبلیغات پیامکی، تمامی آمارهایتان را مورد بررسی قرار دهید. ببنید چه تعداد پیامک ارسال کرده اید، چه تعداد پیامک به دست مخاطبین رسیده است، چه تعداد مخاطب از طریق پیامک و لینک های داخل پیامک به اهداف شما رسیده اند و جذب کسب و کار شما شده اند. با مشاهده و بررسی آمار و تحلیل رفتار مخاطبین میتوانید نسبت به بهینه سازی پیامک های خود اقدام کنید تا نتیجه بهتری را کسب کنید.

نتیجه گیری

نکات طلایی یک کمپین تبلیغات پیامکی بیش از این مواردی است که در این مقاله خدمت شما گفتیم. اما قطعا این موارد مهترین موارد تاثیر گذار در اجرای کمپین پیامکی موفق می باشد. شما میتوانید پنل پیامک مورد نیاز خود را هم اکنون از هدف اس ام اس خریداری کنید. سپس سناریو کمپین تبلیغاتی خود را بنویسید و شروع به تبلیغات کنید. با هدف اس ام اس میتوانید با کمترین هزینه بهترین کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید.

پیامک می تواند سرنوشت کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند. نتیجه نهایی تبلیغات پیامکی ممکن است مثبت باشد و یا منفی و همه این ها بستگی به نحوه اجرای کمپین پیامکی شما دارد. اما معمولا کسب و کار ها از کمپین های پیامکی نتیجه ای مثبت را دریافت می کندن.

به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *